واکنش پلیس به فعالیت اقتصادی بابک زنجانی کیفیت هوای مشهد همچنان در آستانه وضعیت هشدار (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴) درباره کوچه‌ای در خیابان هاشمی نژاد مشهد | سرگذشت باغی که کوچه شد جزئیات تعریض بزرگراه آزادی مشهد، حدفاصل بولوار سجاد تا میدان استقلال (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۴) میدان شهید کاوه مشهد چهارراه شد (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۴) افزایش ۳ برابری تولید آسفالت از سوی سازمان عمران شهرداری مشهد در سال ۱۴۰۳ سرمایه‌گذاری ۲۶‌هزار‌میلیاردی برای توسعه زیرساخت‌های مشاغل شهری مشهد مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی مشهد خبر داد؛ برگزاری نمایشگاه ملی گردشگری و صنایع دستی در مشهد با حضور ۴۹۰ شرکت‌کننده کاهش زمان رسیدگی به تخلفات ساختمانی در کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری مشهد نه به تصادف | چرا خراسان رضوی همچنان رکورددار مرگ جاده‌ای است؟ آغاز سی‌ویکمین کنفرانس هسته‌ای ایران در مشهد محمدحسین قاسمی، بازیگر و کارگردان صداوسیما، درگذشت اختصاص بودجه مستقل برای فعالیت‌های فرهنگی بوستان‌‌های بانوان در مشهد کیفیت هوای مشهد، در آستانه وضعیت هشدار (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۴)  شب‌های بی‌ستاره شهر | گزارش شهرآرانیوز از گسترش خاموش پدیده آلودگی نوری در کلانشهر مشهد آمار طلاق در باشگاه همسران مشهدی، کمتر از یک درصد است میزبانی «باهم» از ۲۳ هزار زوج جوان مشهدی «باهم» در مسیر خوشبختی | اختتامیه پنجمین دوره باشگاه اجتماعی همسران مشهدی برگزار شد+فیلم برنامه‌های شهرداری مشهد برای اولین سالگرد شهادت شهید جمهور آیت‌الله رئیسی
سرخط خبرها

خرید آسانسور برای خط یک در دستورکار قطار شهری

  • کد خبر: ۱۴۲۳۴۷
  • ۰۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۸
خرید آسانسور برای خط یک در دستورکار قطار شهری
 سر فاصله زمانی مترو در خط ۲ قطار شهری مشهد بین هشت تا ۱۰ دقیقه است وقتی هم که قطار با تأخیر می‌آید راهبر قطار، در ایستگاه میدان شهید کاوه از کابین راهبری پایین می‌آید و چند دقیقه منتظر می‌ماند تا به اصطلاح مسافران جمع شوند. این چه روشی است، پس فرق مترو با اتوبوس در چیست؟ چرا در خط یک، برخی از ایستگاه‌های قطار شهری آسانسور ندارد؟ این موضوع برای تردد معلولان بسیار طاقت فرساست. چرا در خط ۲ قطار شهری فق دو آسانسور وجود دارد؟

فاطمه غلامی | شهرآرانیوز، یک آسانسور آن بیشتر اوقات خراب است آن یکی هم معمولا بیشتر از چهار پنج نفر ظرفیت ندارد. کاش به جای این همه پله برقی در مترو آسانسور تعبیه می‌شد. مسافران در ایستگاه شهید کاوه با سرعت از هم پیشی می‌گیرند تا اولین نفر به آسانسور برسند. «بار‌ها مشاهده شده آقایان در واگن خانم‌ها روی صندلی می‌نشینند و وقتی هم اعتراض می‌کنیم باعث بروز تنش در مترو می‌شود بهتر نیست مأموران روی سکو‌ها در بدو ورود آقایان به داخل واگن خانم‌ها تذکر دهند تا موجب تنش بین مسافران نشود؟»

اختصاص ۳۰ واگن جدید به خط ۲

به دنبال پیگیری پیام‌های رسیده مردم به تحریریه صدای مردم، مدیرعامل بهره برداری قطار شهری مشهد در گفتگو با خبرنگار ما می‌گوید: شرکت بهره برداری قطار شهری مشهد یکی از شرکت‌های پیشرو در مهندسی معکوس است، به طوری که از هزار قطعه مورد نیاز هدف گذاری شده در مترو، توانستیم ۲۵ درصد از قطعات وارداتی را با مهندسی معکوس و ساخت داخل به ثمر برسانیم.

مجتبی زمانیان می‌گوید: درمجموع ۱۲۲ آسانسور در خطوط ۱ و ۲ وجود دارد که سه آسانسور ایراد فنی دارد، به لحاظ اینکه قطعات آسانسور وارداتی هستند و در تحریم هستیم تعمیر این آسانسور‌ها با تأخیر انجام شده است، اما در تلاشیم از طریق تأمین قطعات توسط شرکت‌های دیگر یا مهندسی معکوس این مشکل را برطرف کنیم.
او ادامه می‌دهد: درباره کاهش سر فاصله زمانی خط ۲، درمجموع شش رام قطار درمجموع سی واگن در آینده نزدیک به سیر حرکت این خط اضافه خواهد شد که با این اتفاق شاهد کاهش سرفاصله زمانی خط ۲ خواهیم بود.

افزایش آسانسور خط یک در دستورکار

مدیرعامل شرکت بهره برداری قطار شهری مشهد بیان می‌کند: در خط یک علاوه بر پله خشک، آسانسور هم فعال است و در خط ۲ علاوه بر دسترسی پله معمولی، پله برقی و آسانسور موجود است، ولی فعلا برنامه‌ای برای افزایش آسانسور‌ها در خطوط قطار شهری نداریم.

زمانیان بیان می‌کند: در خط یک ایستگاه‌هایی آسانسور ندارند که نبود آسانسور برای افراد معلول و کم توان بسیار سخت است، بنابراین با بررسی‌های صورت گرفته در صورت تأمین بودجه، برنامه خرید آسانسور در برنامه‌های ما خواهد بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->