«کافه بازی»، «کافه علم» و «کافه کارآفرینی» ویژه دختران مشهدی احداث می‌شود شهردار مشهد: بوستان‌های «بهشت» و «آفتاب» ویژه بانوان به زودی به بهره‌برداری می‌رسد مبدا تعیین مسافت شهر مشهد از سایر شهر‌ها کجاست؟ چهارمین کنفرانس بین‌المللی برنامه‌ریزی و مدیریت شهری در مشهد مقدس برگزار می‌شود نشان مشهدالرضا(ع) باعث رونق فعالیت‌های مردمی و جهادی می‌شود لزوم معرفی مشهد به عنوان دومین کلانشهر مذهبی دنیا روزشماری وقایع انقلاب اسلامی در مشهد، از اول تا چهارم دی‌ماه ۱۳۵۷ (بخش اول) | بیمارستان شاه‌رضا، پایگاه انقلاب مشهد آغاز هفته ملی مشهد با اجرای برنامه‌های ویژه فرهنگی، هنری و گردشگری جذب ۲۱ بانوی آتش‌نشان در مشهد ابلاغ برنامه‌های استقبال از بهار ۱۴۰۴ در مشهد از نیمه دی‌ماه هوای کلانشهر مشهد، همچنان آلوده است (۲ دی ۱۴۰۳) ناصحی: رویداد نشان مشهد الرضا(ع) باید در سطح ملی و بین المللی دیده شود نشان مشهد الرضا(ع)؛ فرصتی برای آشنایی نسل آینده با چهره‌های تاثیرگذار اقتصادی مشهد برگزاری اولین نشست کارگروه زیارت شورای عالی استان‌های کشور اختصاص ۱۳۰ تاکسی ون به تاکسیرانی مشهد (۲۸ اذر ۱۴۰۳) یادگارهای کوهسنگی مشهد در دل سازه‌های شهر حل اختلاف میان وزارت کشور و ایران‌خودرو بر سر ۹۰ تاکسی ون شهرداری مشهد بررسی مشکلات ساخت‌وساز‌های غیرمجاز در محلات حاشیه شهر مشهد | لنگرانداختن بسازوبفروش‌ها در بولوار توس آغاز اولین روز زمستان در مشهد با آلودگی هوا سرپرست شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد منصوب شد (یکم دی ۱۴۰۳) امضای تفاهم‌نامه ٢ هزار میلیارد تومانی برای سامان‌دهی محور‌های ورودی مشهد مقدس
سرخط خبرها

خرید آسانسور برای خط یک در دستورکار قطار شهری

  • کد خبر: ۱۴۲۳۴۷
  • ۰۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۸
خرید آسانسور برای خط یک در دستورکار قطار شهری
 سر فاصله زمانی مترو در خط ۲ قطار شهری مشهد بین هشت تا ۱۰ دقیقه است وقتی هم که قطار با تأخیر می‌آید راهبر قطار، در ایستگاه میدان شهید کاوه از کابین راهبری پایین می‌آید و چند دقیقه منتظر می‌ماند تا به اصطلاح مسافران جمع شوند. این چه روشی است، پس فرق مترو با اتوبوس در چیست؟ چرا در خط یک، برخی از ایستگاه‌های قطار شهری آسانسور ندارد؟ این موضوع برای تردد معلولان بسیار طاقت فرساست. چرا در خط ۲ قطار شهری فق دو آسانسور وجود دارد؟

فاطمه غلامی | شهرآرانیوز، یک آسانسور آن بیشتر اوقات خراب است آن یکی هم معمولا بیشتر از چهار پنج نفر ظرفیت ندارد. کاش به جای این همه پله برقی در مترو آسانسور تعبیه می‌شد. مسافران در ایستگاه شهید کاوه با سرعت از هم پیشی می‌گیرند تا اولین نفر به آسانسور برسند. «بار‌ها مشاهده شده آقایان در واگن خانم‌ها روی صندلی می‌نشینند و وقتی هم اعتراض می‌کنیم باعث بروز تنش در مترو می‌شود بهتر نیست مأموران روی سکو‌ها در بدو ورود آقایان به داخل واگن خانم‌ها تذکر دهند تا موجب تنش بین مسافران نشود؟»

اختصاص ۳۰ واگن جدید به خط ۲

به دنبال پیگیری پیام‌های رسیده مردم به تحریریه صدای مردم، مدیرعامل بهره برداری قطار شهری مشهد در گفتگو با خبرنگار ما می‌گوید: شرکت بهره برداری قطار شهری مشهد یکی از شرکت‌های پیشرو در مهندسی معکوس است، به طوری که از هزار قطعه مورد نیاز هدف گذاری شده در مترو، توانستیم ۲۵ درصد از قطعات وارداتی را با مهندسی معکوس و ساخت داخل به ثمر برسانیم.

مجتبی زمانیان می‌گوید: درمجموع ۱۲۲ آسانسور در خطوط ۱ و ۲ وجود دارد که سه آسانسور ایراد فنی دارد، به لحاظ اینکه قطعات آسانسور وارداتی هستند و در تحریم هستیم تعمیر این آسانسور‌ها با تأخیر انجام شده است، اما در تلاشیم از طریق تأمین قطعات توسط شرکت‌های دیگر یا مهندسی معکوس این مشکل را برطرف کنیم.
او ادامه می‌دهد: درباره کاهش سر فاصله زمانی خط ۲، درمجموع شش رام قطار درمجموع سی واگن در آینده نزدیک به سیر حرکت این خط اضافه خواهد شد که با این اتفاق شاهد کاهش سرفاصله زمانی خط ۲ خواهیم بود.

افزایش آسانسور خط یک در دستورکار

مدیرعامل شرکت بهره برداری قطار شهری مشهد بیان می‌کند: در خط یک علاوه بر پله خشک، آسانسور هم فعال است و در خط ۲ علاوه بر دسترسی پله معمولی، پله برقی و آسانسور موجود است، ولی فعلا برنامه‌ای برای افزایش آسانسور‌ها در خطوط قطار شهری نداریم.

زمانیان بیان می‌کند: در خط یک ایستگاه‌هایی آسانسور ندارند که نبود آسانسور برای افراد معلول و کم توان بسیار سخت است، بنابراین با بررسی‌های صورت گرفته در صورت تأمین بودجه، برنامه خرید آسانسور در برنامه‌های ما خواهد بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->