سومین جشنواره «عطر و طعم پاییز» مشهد با نمایش ۲۰۰ گونه گل داوودی برگزار می‌شود ۳۵ دستگاه اتوبوس جدید در راه مشهد | ناوگان اتوبوسرانی تقویت می‌شود افزایش آماده‌باش قطار شهری مشهد همزمان با اول مهر ۱۴۰۴ جزئیات اصلاحات جدید در خطوط ۲۹، ۸۱ و ۱۰۹۳ اتوبوسرانی مشهد تامین ۶۰ واگن جدید برای خط یک مترو مشهد وارد فاز اجرایی شد (۲۸ شهریور ۱۴۰۴) جهش بی‌سابقه شهرداری مشهد در توسعه زیرساخت‌های ورزشی بازدید فرماندار مشهد از نمایشگاه فروش پاییزه | حداقل تخفیف ۲۰ درصد، شرط حضور غرفه‌داران در نمایشگاه امسال ارائه خدمات حمل‌ونقل دانش‌آموزی به ۷۰ هزار خانواده در مشهد تصویر دنیای هزاررنگ پاییز در نمایشگاه بین‌المللی مشهد | گزارش شهرآرانیوز از بیست‌وچهارمین نمایشگاه فروش پاییزه  احداث ایستگاه دائمی استقبال از زائران مشهد در مراحل پایانی قرار دارد + فیلم اصلی‌ترین دغدغه ساکنان محله نهضت قاسم آباد مشهد تعریض کوچه ابرار ۱۰ است تکمیل یکی از مهم‌ترین ایستگاه‌های قطار شهری مشهد تا پایان ۱۴۰۴ | اعتبار ۷۰۰‌میلیارد‌تومانی ساخت ایستگاه بسیج تأمین شد تجهیز ۱۵۰ چراغ راهنمایی‌و‌رانندگی مشهد به برق اضطراری توسط مدیریت شهری پویش ملی دانش‌آموزی «ایران سرافراز» در مشهد آغاز شد  عضو شورای اسلامی شهر مشهد: باید به سمت افزایش سطح تعاملات اجتماعی در بوستان‌ها حرکت کنیم معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد: تله‌کابین بوستان خورشید با استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذار اجرا می‌شود + فیلم زنگ هشدار برای فراریان مالیات؛ از کارت به کارت فاصله بگیرید فرماندار مشهد: بوستان خورشید تا ۳۶۰ هکتار گسترش خواهد یافت شهردار مشهدمقدس: تاکنون ۱۵ پروژه از ۴۷ کلان‌پروژه هدف‌گذاری‌شده شهرداری به بهره‌برداری رسیده است + فیلم
سرخط خبرها

خرید آسانسور برای خط یک در دستورکار قطار شهری

  • کد خبر: ۱۴۲۳۴۷
  • ۰۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۸
خرید آسانسور برای خط یک در دستورکار قطار شهری
 سر فاصله زمانی مترو در خط ۲ قطار شهری مشهد بین هشت تا ۱۰ دقیقه است وقتی هم که قطار با تأخیر می‌آید راهبر قطار، در ایستگاه میدان شهید کاوه از کابین راهبری پایین می‌آید و چند دقیقه منتظر می‌ماند تا به اصطلاح مسافران جمع شوند. این چه روشی است، پس فرق مترو با اتوبوس در چیست؟ چرا در خط یک، برخی از ایستگاه‌های قطار شهری آسانسور ندارد؟ این موضوع برای تردد معلولان بسیار طاقت فرساست. چرا در خط ۲ قطار شهری فق دو آسانسور وجود دارد؟

فاطمه غلامی | شهرآرانیوز، یک آسانسور آن بیشتر اوقات خراب است آن یکی هم معمولا بیشتر از چهار پنج نفر ظرفیت ندارد. کاش به جای این همه پله برقی در مترو آسانسور تعبیه می‌شد. مسافران در ایستگاه شهید کاوه با سرعت از هم پیشی می‌گیرند تا اولین نفر به آسانسور برسند. «بار‌ها مشاهده شده آقایان در واگن خانم‌ها روی صندلی می‌نشینند و وقتی هم اعتراض می‌کنیم باعث بروز تنش در مترو می‌شود بهتر نیست مأموران روی سکو‌ها در بدو ورود آقایان به داخل واگن خانم‌ها تذکر دهند تا موجب تنش بین مسافران نشود؟»

اختصاص ۳۰ واگن جدید به خط ۲

به دنبال پیگیری پیام‌های رسیده مردم به تحریریه صدای مردم، مدیرعامل بهره برداری قطار شهری مشهد در گفتگو با خبرنگار ما می‌گوید: شرکت بهره برداری قطار شهری مشهد یکی از شرکت‌های پیشرو در مهندسی معکوس است، به طوری که از هزار قطعه مورد نیاز هدف گذاری شده در مترو، توانستیم ۲۵ درصد از قطعات وارداتی را با مهندسی معکوس و ساخت داخل به ثمر برسانیم.

مجتبی زمانیان می‌گوید: درمجموع ۱۲۲ آسانسور در خطوط ۱ و ۲ وجود دارد که سه آسانسور ایراد فنی دارد، به لحاظ اینکه قطعات آسانسور وارداتی هستند و در تحریم هستیم تعمیر این آسانسور‌ها با تأخیر انجام شده است، اما در تلاشیم از طریق تأمین قطعات توسط شرکت‌های دیگر یا مهندسی معکوس این مشکل را برطرف کنیم.
او ادامه می‌دهد: درباره کاهش سر فاصله زمانی خط ۲، درمجموع شش رام قطار درمجموع سی واگن در آینده نزدیک به سیر حرکت این خط اضافه خواهد شد که با این اتفاق شاهد کاهش سرفاصله زمانی خط ۲ خواهیم بود.

افزایش آسانسور خط یک در دستورکار

مدیرعامل شرکت بهره برداری قطار شهری مشهد بیان می‌کند: در خط یک علاوه بر پله خشک، آسانسور هم فعال است و در خط ۲ علاوه بر دسترسی پله معمولی، پله برقی و آسانسور موجود است، ولی فعلا برنامه‌ای برای افزایش آسانسور‌ها در خطوط قطار شهری نداریم.

زمانیان بیان می‌کند: در خط یک ایستگاه‌هایی آسانسور ندارند که نبود آسانسور برای افراد معلول و کم توان بسیار سخت است، بنابراین با بررسی‌های صورت گرفته در صورت تأمین بودجه، برنامه خرید آسانسور در برنامه‌های ما خواهد بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->